Facultatea de Business
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

English version
 
 
 
 


 
 
Concursul de admitere consta din teste grila de aptitudini...
detalii...
 
Continutul dosarului de admitere...
detalii...
Principii in care credem

Munca
Disciplina
Solidaritatea
Spiritul de echipa
Calitatea educatiei
Formarea elitei
Obiectivitatea si corectitudinea
Imaginea personala
Abilitatile de comunicare
Pragmatismul
Competitivitatea internationala
Conditia fizica
Egalizarea efortului
Dualitatea sistemelor
Constientizarea misiunii
Munca unui student in invatamantul superior economic din Romania in ultimii 10 ani s-a redus prin lege de la 32-36 ore pe saptamana la 24-28 ore, cu tendinta spre 20 ore. Adica mult mai putin.

Cine ne garanteaza ca e mai bine asa?

Ne place sau nu, formarea universitara cere un anumit grad de efort.

O facultate grea a "scos" intotdeauna promotii mai valoroase decat o facultate usoara.

Universitatea Romano-Britanica isi pune studentii la un efort serios si sustinut in cele 28 ore cat ii permite legislatia actuala. In plus, semestrul este de 15 saptamani, fata de 14 saptamani cat au alte universitati.

E bine ca lucrurile sa fie clare. Universitatea Romano-Britanica nu este deloc usoara!

   
sus
 
Din pacate, prezenta la cursuri a devenit in ultimii ani o optiune. Multi studenti au astfel timp liber si sunt tentati sa se angajeze, chiar cu norma intreaga. Desi sunt studenti la zi, ei lucreaza ca agenti comerciali, programatori sau agenti de paza. Unii care au destui bani, nu lucreaza, ci pur si simplu se distreaza in timpul orelor: in parc, la bowling, la bazin sau stau acasa si se joaca pe calculator.

Cu greu se va putea numi "educatie universitara" ceea ce primesc ei.

Nu e ceva rau in sine ca studentii lucreaza. Studentii lucreaza peste tot afara, sa-si plateasca studiile sau chiria. Diferenta este ca la ei studentii lucreaza ca sa se poata duce la cursuri, pe cand la noi, "in loc de".

La Universitatea Romano-Britanica, prezenta la cursuri este dorita. Fiecare student are un card de identitate si prezenta lui in sala de curs sau de seminar este sesizata electronic. Fiecare ora de absenta inseamna o depunctare cu 0,1 la nota finala. Incercarea de fraudare a sistemului electronic de prezenta se penalizeaza cu 0,5 puncte la nota finala. Un viitor om de afaceri trebuie sa evalueze permanent riscurile propriilor actiuni. Riscul de a nu lua examenul creste vertiginos cu numarul de absente.

Noi credem ca invatamantul la distanta, la fara frecventa sau prin Internet sunt potrivite doar pentru cursuri postuniversitare, sau pentru oamenii maturi, formati, care vor sa faca o a doua facultate.

N-am spus ca distractia trebuie neglijata. Studentia e aproape sinonima cu distractia. Doar ca o amanam dupa ore. Va fi cu atat mai reusita.
   
sus
 
Am vorbit despre munca si disciplina universitara. Luate impreuna, dau si un alt efect pozitiv: solidaritatea intre voi, intre colegi.

Universitatea este mediul vostru social la varsta cand va faceti adevaratii prieteni, pentru tot restul vietii.

Un mediu de efort serios si sustinut intr-un spatiu unitar creeaza cele mai solide legaturi intre oameni. Aceste legaturi vor functiona dupa absolvire, pe tot parcursul carierei.

Pentru a mari baza de cunoastere intre studenti, la universitatea noastra grupele se vor realoca semestrial, pentru ca fiecare student sa fie coleg cu cat mai multi alti studenti din an pe parcursul celor patru ani de studii. Acest lucru asigura si neutralitatea grupelor: nu se formeaza, nici voit si nici intamplator, grupe "privilegiate".
   
sus
 
Invatamantul romanesc clasic este demn de toata lauda pentru personalitatile individuale pe care le genereaza. In mod traditional, el formeaza indivizi. Pentru anumite profesii, exact de acest lucru avem nevoie: in literatura, matematici, filosofie, pictura, medicina, contabilitate.

Sunt profesiile in care individul joaca rolul central.

In alte profesii, in schimb, problemele curente sunt atat de complexe, incat e nevoie de un efort colectiv. De exemplu, ingineria sau administrarea afacerilor sunt profesii in care rolul central este al unei echipe.

Ca si in sport, echipa nu este doar o alaturare de indivizi. Echipa presupune colaborare, coordonare, comunicare.

O echipa are un lider, un purtator de cuvant, participanti activi si pasivi. Rolurile se pot schimba in echipa, in functie de necesitati si competente.

In Universitatea Romano-Britanica, spiritul de echipa si abilitatile de a lucra impreuna cu altii se formeaza de pe bancile scolii. Cum? Prin metodele speciale de predare, evaluare si notare.

In fiecare semestru, doua din materiile principale au alocate ore de lucru in echipa. Grupa de studii se organizeaza in cinci subgrupe de cate cinci studenti fiecare. Fiecare subgrupa primeste spre rezolvare o tema sau o problema intr-un timp limitat, fie in sala de seminar, fie de pe o zi pe alta. Studentii din fiecare echipa trebuie sa aiba un lider, sa "sparga" problema in bucati, sa imparta "bucatile" dupa competenta fiecaruia. Apoi echipa se intruneste si pune ideile obtinute laolalta. Purtatorul de cuvant, care este numit, va face prezentarea in fata celorlalte subgrupe, care vor pune intrebari si vor "critica" prestatia colegilor lor. Nota obtinuta va fi aceeasi pentru intreaga echipa.

In decursul celor 4 ani de facultate, studentii vor avea 224 de astfel de exercitii, in echipe cu componenta schimbata frecvent.

Este si un nou mod de a angaja responsabilitatea studentului. Nota colegilor tai depinde de tine. Cum te simti cand echipa ta ia o nota proasta din cauza ta?
   
sus
 
Un profesor cumsecade, care iti pune numai note bune si care nu iti pretinde prea multa materie este un profesor "bun".

Un profesor sever, care iti pune note proaste si de care ti-e frica este un profesor "rau".

Ce fel de profesori ai vrea sa ai? "Buni" sau "rai"? Eu as vrea "rai". Aici e ca in medicina: chirurgul care nu taie in carne vie, nu vindeca!

Nu e usor sa fii profesor "rau". Profesorii sunt si ei oameni. Uneori se mai satura sa fie "rai".

Alti profesori sunt insa mult prea "rai", sunt sadici, imping lucrurile prea departe si ajung la persecutii.

Pentru a pastra acest echilibru si pentru a asigura calitatea invatamantului, noi avem un sistem aparte.

Procesul de invatamant din cadrul Universitatii Romano-Britanice va fi monitorizat audio-vizual si notele vor fi analizate cu procedee statistice.

Cu alte cuvinte, profesorii vor fi ajutati sa-si imbunatateasca metodica de predare si sa-si corecteze subiectivitatea de notare prin procedee pedagogice moderne.
   
sus
 
La universitate se formeaza elite profesionale si sociale.

De fapt, absolvirea unei universitati bune iti ofera un lucru esential in viata: apartenenta la un grup de profesionisti care se cunosc bine, au "tras" la greu impreuna, au reusit fiecare, au incredere unii in altii si se ajuta intre ei pe parcursul intregii cariere.

Vrei sa faci si tu parte dintr-o asemenea elita?

Alege-ti cu atentie universitatea.
   
sus
 
Scopul nostru este ca munca si talentul sa fie rasplatite cu note mari. Pilele si "atentiile" nu.

Studentii sunt la varsta sensibilitatii. Daca universitatea le da semnalele corecte, ii ajuta sa se descopere si ii motiveaza. Daca dimpotriva, universitatea le da semnale viciate de relatii si interese, rezultatul va fi dezastruos.

Sa luam cazul a doi studenti din aceeasi grupa: Alin si Dan. Pe parcursul semestrului, Alin isi da seama ca ii place mult o anumita materie. Participa la ore, raspunde bine la seminar, citeste si bibliografia suplimentara la biblioteca, pune profesorului intrebari istete. Dan in schimb, detesta materia. Nu vine la ore pentru ca nu-l intereseaza. Alte materii ii plac, dar pe asta nu poate s-o sufere. Daca vine totusi la cateva cursuri si seminarii, nu-si poate ascunde cascatul. De raspuns bine sau de pus intrebari interesante nici nu poate fi vorba. Colegii de grupa observa contrastul dintre cei doi.

Vine sesiunea.

Dan isi face probleme. "Cum naiba iau eu examenul asta? Am trei posibilitati: cu spaga, cu pile, sau copiez. Spaga ar fi sfanta. As lua chiar zece, ca n-am probleme cu banii. Dar daca profesorul nu ia?... Am auzit ca sunt si profesori de astia, care n-au nevoie de bani. Daca nu ia, il pun pe tata sa dea un telefon. Daca vorbeste cu cine trebuie, am zecele asigurat. Orice profesor are si el sefi. Singura problema e ca afla tata ca n-am dat pe la ore. Ar mai fi si copiatul. La teorie imi fac fituici, dar la probleme?... La probleme ma asez langa Alin, ca l-am vazut pregatit. Copiez dupa el, n-o sa ma poata refuza, stie el ce-i fac dupa aia! "

Vine examenul.

Alin se asteapta sa ia 10. Daca profesorul nu e atent la lucrare si nu-si aduce aminte de Alin la ore, s-ar putea sa-i dea 9 sau chiar 8. E greu sa corectezi atent atatea teze in ziua examenului.

Dan ia un 10, nemeritat, dar sigur. O mica frauda. La cat se fura la noi, pare nevinovata. Ce efecte are insa mica noastra nedreptate?

Alin poate ramane marcat toata viata. Amintirile din studentie ne marcheaza si ne influenteaza tot restul vietii. Alin intelege mai bine realitatea in care traieste, dar idealurile lui se spulbera si poate deveni blazat si plafonat. In orice caz, capata dezgust pentru materia respectiva, iar societatea a ratat probabil sa aiba peste 10 ani un specialist valoros in acel domeniu.

Dan isi consolideaza parerea ca nu merita sa muncesti. Din pacate, ajunge sa se formeze in acest spirit si toata viata va cauta sa smechereasca, sa dea spaga, sau sa vorbeasca cu cine trebuie.

Ceilalti colegi sunt martori la ce s-a intamplat. Ce concluzii trag ei nu e greu de imaginat. Il vor compatimi sincer pe Alin si vor cauta sa-i copieze comportamentul lui Dan.

Noua ni se pare un scenariu de cosmar, care conduce printr-un efect de "bulgare de zapada" la o criza a societatii, pe termen lung.

Cateva concluzii:

Noi protejam studentii in perioada lor de formare, prin corectitudine si obiectivitate. Nu alteram idealurile. Premiem efortul si talentul. Penalizam nemunca si incercarea de frauda.

Parintii care sunt gata sa-si foloseasca influenta si banii pentru a "ridica" in mod artificial notele copiilor lor, ar trebui sa faca distinctia dintre diploma si educatie.

Educatia fara diploma functioneaza uneori. Bill Gates si Thomas Edison sunt exemple celebre de autodidacti. Mark Twain spunea cu umor: "n-am lasat niciodata scoala sa se amestece in educatia mea".

Diploma fara educatie este insa o amenintare, atat pentru individ, cat si pentru societate. V-ar conveni sa va opereze chirurgul Dan?

De aceea, universitatea noastra garanteaza obiectivitatea notarii.

Intr-o lume ideala, obiectivitatea poate fi asigurata de oameni. In lumea noastra insa, obiectivitatea este asigurata de un sistem riguros.

Examenele se dau in scris, cu toate grupele o data. Profesorul genereaza cate 12 variante de subiecte de examen, din care in ziua examenului se trage la sorti o varianta.

Examenele se dau pe patru numere, copierea de la colegi nefiind de mare efect. Foile lucrarii sunt numerotate si semnate de directorul de examen. In salile de examen, personalul de supraveghere este neutru si exterior disciplinei respective. Lucrarile se "zeteaza" si se inregistreaza la arhiva cu paginile numerotate.

Corectarea lucrarilor se face de o comisie.

Lucrarile se pastreaza in arhiva universitatii pentru referinte ulterioare.

Complicat, nu? Dar merita.
   
sus
 
In universitatea noastra acordam o atentie speciala tinutei, conduitei si exprimarii.

Imaginea unei persoane pleaca de la prezenta fizica. Un corp atletic, atragator asigura un prim contact vizual agreabil, foarte important in inceputul unei relatii de afaceri. Din acest motiv, noi punem accentul pe pregatirea fizica, oferind cele mai moderne tehnici de antrenament de fitness.

Tinuta vestimentara a studentilor intra de asemenea in preocuparile Universitatii Romano-Britanice. Viitorii specialisti trebuie sa se obisnuiasca sa arate bine.

In planul de invatamant sunt nu mai putin de 12 discipline legate de arta si stiinta comunicarii, menite sa ridice nivelul exprimarii verbale si in scris a studentilor.
   
sus
 
Degeaba ai un calculator cu un procesor performant, daca nu ai interfetele necesare de comunicare in exterior.

Un calculator cu procesor mai modest este mult mai util intr-o retea, intr-un sistem, decat supercalculatorul "individualist".

Din pacate, absolventul scolilor noastre de toate gradele este un astfel de supercalculator "individualist". In cei 16 ani de scoala, el nu are nici macar voie sa-i "sufle" unui coleg. Sistemul de evaluare si notare il formeaza "singuratic", in concurenta si in adversitate cu toti ceilalti colegi. Singura comunicare "oficiala" este cea cu profesorul, vazut ca o autoritate suprema, "seful suprem", varful ierarhiei.

In lumea de astazi indivizii, oricat de performanti, sunt invinsi de sisteme. Observam in tari dezvoltate indivizi mai putin bine pregatiti ca noi, care sunt mai eficienti, mai productivi decat noi si ne intrebam de ce? Pentru ca ei sunt organizati in echipe componente ale unui sistem performant. Individualismul nu este cea mai buna strategie de a te conecta la un sistem. De aceea, absolventul universitatii noastre are abilitatile de comunicare necesare unui om "de sistem", are "interfetele" necesare.

La noi, invatamantul traditional de toate gradele nu se concentreaza pe aceasta directie. Si rezultatele se vad. Intr-o colectivitate profesionala internationala, romanii se cunosc imediat. Avem idei, muncim (cand n-avem incotro), suntem imaginativi si inteligenti, dar cand vine vremea sa ne expunem ideile in public...

La Universitatea Romano-Britanica urmarim sa dezvoltam obisnuinta studentilor de a face prezentari publice, de a vorbi in public.

Fiecare absolvent va pleca din universitatea noastra cu o experienta personala de aproape 50 de prezentari publice, notate si analizate critic, repartizate uniform pe parcursul anilor de studii. Asta le va oferi absolventilor nostri un real avantaj competitiv.
   
sus
 
Exista in invatamantul superior tentatia teoretizarii si a supraspecializarii. Un domeniu ingust este o nisa confortabila in care te poti ascunde de concurenta. Mai ales daca nu presupune si ceva practic.

Universitatea Romano-Britanica isi propune sa formeze specialisti completi, cu simt practic, care sa se poata descurca in complexitatea unor situatii reale, in multe dimensiuni ale problemei.

Accentul studiilor este pus pe exemple practice si studii de caz reale.

Disciplinele de studiu au zone de suprapunere, pentru a permite o tratare multidisciplinara.

In plus, pe tot parcursul facultatii studentii vor avea si o disciplina de sinteza a celorlalte discipline, unde vor aborda probleme complexe, cat mai aproape de realitate.
   
sus
 
Universitatea va acoperi acele specializari utile in Romania, la nivelul cerut astazi pe plan international, in conditiile globalizarii economice.

O atentie speciala se da studierii unei limbi straine, practic pe toata durata facultatii.

Universitatea noastra isi propune sa invite profesori renumiti din universitati britanice, pentru a tine prelegeri studentilor nostri.

In plus, Universitatea Romano-Britanica participa la programele de mobilitate a studentilor, in special cu Regatul Unit.

Aceste metode vor asigura absolventilor nostri competitivitatea internationala de care vor avea nevoie in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana.
   
sus
 
Se stie cat de prezent este sportul in educatia universitara anglo-saxona.

Sportul echilibreaza efortul cerebral, creeaza un tonus binefacator, epuizeaza energii in surplus la o anumita varsta si contribuie la solidaritatea colegiala.

Desi Legea Invatamantului din Romania rezerva un rol important sportului in educatia de toate gradele, in realitate nu sunt multe universitati in Romania care sa aiba in planul de invatamant mai multe discipline sportive.

Universitatea Romano-Britanica face o fericita exceptie. Sportul, miscarea, conditia fizica sunt discipline obligatorii pe toata durata studiilor.
   
sus
 
Studentul nostru "traditional" ia notite la cursuri, dar in general nu-si bate prea mult capul cu materia in decursul semestrului. De abia in sesiune, cu cateva zile si - mai ales - nopti inainte de examen, studentul nostru da un asalt disperat asupra materiei.

Oare e bine asa?

Stilul muncii in asalt are avantajele lui, dar pregatirea facuta sistematic in acest mod e fragila: chestiunile nu se fixeaza, nu se sedimenteaza bine.

La Universitatea Romano-Britanica, studentului i se cere un efort repartizat pe toata durata semestrelor. Nota finala reflecta si lucrarea de examen, dar si rezultatele de pe parcurs.

Studentii universitatii noastre sunt antrenati sa-si planifice activitatile, sa-si repartizeze uniform efortul si sa aplice tehnici de management al timpului.
   
sus
 
Memorarea notiunilor de catre studenti nu constituie un scop in sine si nu trebuie sa preceada intelegerea notiunilor respective. Memorarea notiunilor este o consecinta a exercitiului practic si a multiplelor corelatii stabilite intre notiunile studiate, in urma sedimentarii cunostintelor si a repetitiei. Conexiunile astfel formate favorizeaza punerea problemelor de catre fiecare student, acea "indoiala sanatoasa" fata de tipare si de sabloane, care dezvolta creativitatea.

Aceasta trasatura a sistemului de invatamant occidental va fi dublata de capacitatea de invatare si redare organizata a materiei, tipica pentru sistemul de invatamant traditional romanesc, cu efectele sale benefice asupra cresterii capacitatii de efort intelectual.

Universitatea Romano-Britanica isi propune sa imbine sistemul de invatamant britanic si sistemul de invatamant romanesc.

"Cand alergi dupa doi iepuri, nu prinzi nici unul!" ne-ar putea critica cineva.

De fapt noi alergam dupa un singur iepure: viitorul tau. Dar ne folosim de ambele picioare.
   
sus
Predomina printre studentii de azi un fel de sentiment de inutilitate. "Pentru ce sa invat cutare materie? La ce-o sa-mi foloseasca?"

Asa pusa problema, ea se poate generaliza usor. "Pentru ce sa fac cutare facultate?"

Universitatea Romano-Britanica pune accentul pe constientizarea misiunii studentilor in facultate, cat mai devreme posibil, obiectivele de atins la fiecare disciplina si la fiecare prelegere in parte.

Studentii nostri vor invata niste lucruri, dar si ce rost au acele lucruri. De fapt, vor incepe cu rostul lucrurilor, cu fixarea unor obiective, si de-abia apoi vor trece la treaba.

Acest stil de lucru creeaza un sentiment de utilitate, motiveaza si antreneaza simtul raspunderii studentului fata de propria lui educatie.
   
sus
  © Universitatea Romano-Britanica